I. Mõisted
Määrustes kasutatud mõisted tähendavad:
1. Klient – füüsiline isik, juriidiline isik või juriidilise isikuta organisatsioon, kellele erinormid annavad õigussubjektsuse ja kes sõlmib Müüjaga Müügilepingu E-poe kaudu.
2. Tarbija – füüsiline isik, kes sõlmib Müüjaga õigustoimingu, mis ei ole otseselt seotud tema majandus- või kutsetegevusega. Määruste sätted, mis käsitlevad tarbijat, kehtivad ka füüsilise isiku suhtes, kes sõlmib lepingu, mis on otseselt seotud tema majandustegevusega, kui lepingust tuleneb, et see ei ole tema tegevuse iseloomu tõttu professionaalne, eelkõige äriregistrisse kantud tegevusala põhjal.
3. Müüja – e-poe haldaja ja operaator, FORAM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., registrijärgse asukohaga ul. Jeziorna 3, 64-200 Karpicko, NIP: 9231729378, registreeritud Poola Riiklikus Kohturegistris KRS numbriga: 0000756639, mille dokumendid asuvad Poznańi rajoonikohtus, IX ärikohtuasjade osakonnas. Müüjaga saab ühendust võtta järgmiselt:
- postiaadressil: ul. Jeziorna 3, 64-200 Karpicko
- e-post: hello@artforma.com
- telefon: +44 203 808 5213
4. Määrused – käesolev dokument, mis määratleb Artforma e-poe üldised müügitingimused ja elektrooniliste teenuste osutamise reeglid.
5. E-pood (Pood) – Artforma kaubamärgi all tegutsev veebipood, mis on kättesaadav aadressil artforma.ee.
6. Kaubad – e-poes pakutavad tooted.
7. Müügileping – Müüja ja Kliendi vahel e-poe vahendusel sõlmitud kaugmüügileping.
8. Tellimus – Kliendi tahe sõlmida Müügileping, milles täpsustatakse muu hulgas kauba tüüp ja kogus.
II. Üldsätted
1. Käesolevad määrused sätestavad reeglid e-poe kasutamiseks aadressil artforma.ee. Klient peab määrustega tutvuma enne poe konto loomist, kuna need määravad tema õigused ja kohustused.
2. Need määrused on elektrooniliste teenuste osutamise seaduse 18. juuli 2002 art. 8 tähenduses määrused.
3. Määrustes sätestatakse eelkõige:
- Konto registreerimise ja kasutamise reeglid e-poes,
- Tingimused ja reeglid elektrooniliste tellimuste esitamiseks e-poes,
- Müügilepingute sõlmimise põhimõtted e-poe kaudu osutatavate teenuste abil.
4. Elektrooniliste teenuste seadusest ja tarbijakaitseseaduse art. 12 lõige 1 punktid 19 ja 20 tulenevate kohustuste alusel teavitab Müüja, et:
- poe kasutamise tehnilised tingimused on järgmised: igasugune seade, mis suudab käivitada veebibrauseri, nt Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera.
- Täiendavad tehnilised nõuded:
- luba küpsised,
- luba JavaScript,
- luba hüpikaknad,
- paigaldatud Adobe Flash Player versioon 11 või uuem.
- Poe digitaalse sisu oluline koostalitlusvõime Kliendi riist- ja tarkvaraga võib hõlmata kiireid makseid PayPali, Stripe'i või Braintree kaudu.
5. E-poe kasutamiseks peab klient tagama juurdepääsu internetiühendusega seadmele.
6. Kehtiva õiguse kohaselt jätab Artforma endale õiguse piirata teenuste osutamist e-poe kaudu vähemalt 18-aastastele isikutele. Sellisel juhul teavitatakse potentsiaalseid kliente sellest.
7. Klientidel on alati juurdepääs määrustele e-poe avalehel oleva lingi kaudu ning neil on võimalus need alla laadida ja välja printida.
III. E-poe kasutamise reeglid
1. Registreerimine e-poes ei ole kohustuslik. Klient võib tellimuse esitada ilma registreerimata pärast määrustega tutvumist ja nende aktsepteerimist. Registreerimine toimub registreerimisvormi täitmise ja aktsepteerimise kaudu poe veebisaidil. Registreerimise tingimuseks on määrustega nõustumine ja kohustuslike isikuandmete esitamine.
2. Teenuste turvalisuse tagamiseks rakendab Müüja tehnilisi ja organisatsioonilisi meetmeid, mis vastavad teenuste turvalisuse ohutasemele, eelkõige isikuandmete volitamata omandamise ja muutmise vältimiseks interneti kaudu.
3. Klient on kohustatud eelkõige:
- kasutama e-poodi vastavalt kehtivale õigusele, määrustele ja üldtunnustatud internetikasutuse põhimõtetele,
- mitte edastama seadusega keelatud sisu, nt vägivalda propageerivat, laimavat või kolmandate isikute õigusi rikkuvat sisu,
- kasutama e-poodi viisil, mis ei häiri selle toimimist, sh spetsiaalse tarkvara või seadmete abil,
- mitte levitama soovimatut reklaami (rämpspost) e-poe kaudu,
- kasutama e-poodi viisil, mis ei ole häiriv teistele klientidele ega Müüjale,
- kasutama e-poes esitatud sisu ainult isiklikuks, mitteäriliseks otstarbeks.
4. Müüja võib kliendi juurdepääsu e-poele viivitamatult peatada või piirata, kui klient rikub määrusi, eelkõige kui ta:
- esitas registreerimisel ebaõigeid või aegunud andmeid,
- rikub teiste isikute õigusi, eriti teiste klientide isikuõigusi,
- toimib viisil, mis rikub seadust või interneti kasutamise üldpõhimõtteid või kahjustab Müüja mainet.
5. Isik, kellel on keeld kasutamast e-poodi, ei tohi uuesti registreeruda ilma Müüja eelneva nõusolekuta.
IV. Müügilepingu sõlmimise kord
1. Müüja müüb kaupu e-poe kaudu. Klient saab enne tellimuse esitamist tutvuda kauba peamiste omadustega tootelehel. Müügilepingu sõlmimiseks tuleb valida soovitud kaup ning järgida e-poe juhiseid.
2. Kauba valimine toimub selle lisamisega ostukorvi.
3. Tellimuse esitamise ajal saab klient kuni kinnitava nupu vajutamiseni sisestatud andmeid ja tooteid muuta.
4. Kui kõik andmed on esitatud, kuvatakse tellimuse kokkuvõte, mis sisaldab valitud toodete kirjeldust, ühikhindu, kogusummat, allahindlusi, kohaletoimetamiskulusid, tarneaadressi, arveandmeid ja makseviisi.
5. Tellimuse esitamiseks tuleb nõustuda määrustega, esitada kohustuslikud isikuandmed ning vajutada nuppu „Telli ja maksa”.
6. Pärast tellimuse esitamist saadetakse kliendile e-kirjaga kinnituskiri, mis sisaldab ka määruste kehtivat versiooni. Leping loetakse sõlmituks tellimuse kinnituse saamise hetkel.
7. Kui osa kaupadest ei ole saadaval või tarneaeg ületab 14 päeva, teavitatakse klienti sellest viivitamata ja talle antakse võimalus otsustada, kas oodata, osaliselt täita tellimus või tühistada see täielikult.
8. Kui 24 tunni jooksul ei ole kinnitust ega infot kauba puudumise kohta saadud, peab klient võtma Müüjaga ühendust.
9. Müügileping sõlmitakse inglise keeles ning määruste sätted on selle lahutamatu osa seni, kuni need ei ole lepinguga vastuolus.
10. Tellimuse andmete ja määruste salvestamine, turvamine ja kättesaadavaks tegemine toimub e-posti teel. Konto loonud klientidel on lisaks juurdepääs varasematele tellimustele.
V. Tarne
1. Kauba kohaletoimetamine on piiratud Iirimaa territooriumiga ja toimub kliendi poolt tellimuse esitamisel märgitud aadressile. Kauba kohaletoimetamine väljapoole Iirimaad toimub müüja ja kliendi vahelise individuaalse kokkuleppe alusel.
2. Tellitud kauba kohaletoimetamine toimub kullerteenuse kaudu. Logistilistel põhjustel ei paku müüja võimalust tellimuse isiklikuks kättesaamiseks oma statsionaarses poes ega üheski teises kohas.
3. Reeglina on kohaletoimetamine tasuta, sõltumata kliendi valitud makseviisist ja kohaletoimetamise asukohast. Võimalikud lisakulud kohaletoimetamise eest võivad olla märgitud tellimuse esitamisel valikuna ja nõuavad kliendi heakskiitu.
4. Tarneaeg on kuni 23 tööpäeva, kusjuures tootmisaeg on kuni 11 tööpäeva ja kohaletoimetamise aeg kuni 7 tööpäeva. Tarneaega arvestatakse alates tellimuse kinnitamise kuupäevast müüja poolt.
5. Kui klient on tarbija, kannab müüja juhusliku kahjustumise või kaotsimineku riski transpordi ajal. Klient peaks saadetise kontrollima õigeaegselt ja viisil, mis on tavaline selliste saadetiste puhul. Kui kaup on kohaletoimetamisel ilmselgelt kahjustatud või kaotsi läinud, peaks klient võimalusel teatama sellest puudusest kullerile ja müüjale niipea kui võimalik ning tegema muid vajalikke toiminguid vedaja võimaliku vastutuse kindlaksmääramiseks, eriti saadetise seisundi kinnitamiseks. Sellise puuduse hilisem teatamine ei põhjusta kliendile negatiivseid tagajärgi, eelkõige ei mõjuta see müüja vastutust kauba lepingutingimustele mittevastavuse eest (vt määruste punkt IX). Kahjustuste varasem teatamine võimaldab siiski müüjal kaebust kiiremini lahendada ja nõuda kahju hüvitamist vedajalt või transpordikindlustuselt.
VI. Hinnad ja makseviisid
1. Veebipoes kuvatavad kaubahinnad on eurodes ja sisaldavad kõiki komponente, sealhulgas käibemaksu ja tollimakse.
2. Klient saab maksta:
- PayPali kaudu
- Stripe’i kaudu
- Braintree kaudu
3. Klient on kohustatud tasuma 7 päeva jooksul alates müüjalt lepingu sõlmimise kinnituse saamisest, välja arvatud juhul, kui ta on valinud sularahas kohaletoimetamisel makseviisi.
4. Kui klient soovib saada käibemaksuarvet, peab ta tellimuse esitamisel sellest müüjat teavitama (valides tellimusvormis vastava valiku) ja esitama andmed arve korrektseks väljastamiseks. Enne makse tegemist võib müüja esitada dokumendi, mis on makse aluseks – pro forma arve.
Kui puudub kehtiv alus maksuvaba arve väljastamiseks, jätame endale õiguse kohaldada kehtivat maksu ja kohandada vastavalt tellimuse väärtust.
VII. Tellimuse tühistamise ja spetsifikatsiooni muutmise tingimused
Müüja tegevusala, s.t toodete kohandamise tõttu ei ole lubatud muuta spetsifikatsiooni ega tühistada tellimust pärast tehingu lõpetamist.
VIII. Õigus lepingust taganeda
Müüja teavitab, et enamik veebipoes pakutavatest kaupadest valmistatakse täielikult vastavalt kliendi individuaalsele tellimusele ja vajadustele. Seega on enamik kaupadest mittekohandatud tooted, mis on valmistatud tarbija spetsifikatsioonide alusel või tema individuaalsete vajaduste rahuldamiseks. Vastavalt tarbijakaitseseaduse § 38 punktile 3 ei ole tarbijal õigust sõlmitud kaugmüügilepingust taganeda.
Seetõttu märgib müüja, et allpool kirjeldatud taganemisõigus kehtib ainult Valentina kollektsiooni (mööblikomplektid) toodetele.
1. Tarbijast klient võib lepingust taganeda neljateistkümne päeva jooksul ilma põhjust esitamata vastavalt 30. mai 2014. aasta tarbijakaitseseaduse sätetele. Neljateistkümnepäevane tähtaeg algab kauba kättesaamise hetkest kliendi või tema määratud kolmanda isiku (välja arvatud vedaja) poolt. Mitme kauba puhul, mis toimetatakse eraldi, partiide või osadena, algab tähtaeg viimase kauba, partii või osa kättesaamisest. Tähtajast kinnipidamiseks piisab, kui esitada avaldus enne tähtaja lõppemist. Taganemisavaldust saab esitada näiteks:
- postiga: FORAM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., ul. Jeziorna 3, 64-200 Karpicko.
- e-posti teel: hello@artforma.com
- telefoni teel: +44 203 808 5213.
2. Klient võib kasutada ka lepingust taganemise avalduse vormi, mis on lisatud 30. mai 2014. aasta tarbijakaitseseaduse lisas 2 ja on toodud ka allpool käesolevates tingimustes. See vorm saadetakse lisaks koos lepingukinnitusega püsival andmekandjal.
3. Lepingu taganemise korral tagastab müüja kliendile kõik saadud maksed, sealhulgas kauba kohaletoimetamise kulud, viivitamata, kuid mitte hiljem kui neljateistkümne päeva jooksul alates taganemisavalduse kättesaamisest.
4. Kui klient valis kättetoimetamiseks muu kui müüja pakutud odavaima tavalise kohaletoimetamisviisi, ei ole müüja kohustatud hüvitama kliendile täiendavaid kulusid, mis ületavad odavaima meetodi kulusid.
5. Müüja tagastab maksed sama makseviisiga, mida klient kasutas.
6. Müüja võib maksete tagastamisega oodata kuni kauba tagasisaamiseni või kuni klient esitab tõendi selle tagastamise kohta – olenevalt sellest, kumb toimub varem.
7. Lepingu taganemise korral on klient kohustatud viivitamata, kuid mitte hiljem kui neljateistkümne päeva jooksul, tagastama ostetud kauba täielikult (sh kasutusjuhendi ja muu dokumentatsiooniga), seisukorras, mis ei ületa vajalikku kauba olemuse, omaduste ja toimimise kindlakstegemiseks. Klient katab kauba tagastamise otsesed kulud. Tähtajast kinnipidamiseks piisab kauba tagasisaatmisest enne tähtaja lõppemist. Soovitatav on kaup tagastada järgmisele aadressile: FORAM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., ul. Jeziorna 3, 64-200 Karpicko.
8. Klient vastutab kauba väärtuse vähenemise eest, kui seda on kasutatud muul viisil kui selle olemuse, omaduste ja toimimise kindlakstegemiseks vajalik, välja arvatud juhul, kui müüja pole klienti lepingust taganemisõigusest teavitanud vastavalt tarbijakaitseseaduse § 12 lõige 1 punkt 9. Transpordi iseloomu tõttu soovitab, kuid ei nõua müüja kauba tagastamisel kindlustust.
9. Tarbijal ei ole õigust kauglepingust taganeda lepingute puhul, mis puudutavad:
- teenuste osutamist, kui ettevõtja on teenuse täielikult täitnud tarbija eelneva nõusolekuga;
- toodete või teenuste hinda, mis sõltub turukõikumistest, mida ettevõtja ei saa mõjutada;
- kaupu, mis ei ole valmistatud eelnevalt, vaid on valmistatud vastavalt tarbija spetsifikatsioonile või tema individuaalsete vajaduste rahuldamiseks;
- kaupu, mis riknevad kiiresti või mille säilivusaeg on lühike;
- kaupu, mis on suletud pakendis ja mida ei saa pärast avamist tagastada hügieeni või terviseohutuse põhjustel;
- kaupu, mis on pärast kohaletoimetamist oma olemuselt lahutamatult seotud teiste esemetega;
- alkohoolseid jooke, mille hind määrati müügilepingu sõlmimisel, kuid mis tarnitakse rohkem kui 30 päeva hiljem ja mille väärtus sõltub turukõikumistest;
- kliendi otsesel nõudmisel osutatavaid teenuseid, nagu kiire remont või hooldus;
- helisalvestisi, videosalvestisi või tarkvara, mille pakend on pärast tarnimist avatud;
- ajalehtede, ajakirjade või perioodikaväljaannete kohaletoimetamist (v.a tellimuslepingud);
- avalikul enampakkumisel sõlmitud lepinguid;
- majutuse, transpordi, autorendi, toitlustuse, meelelahutuse, spordi või kultuuriteenuseid, kui lepingus on märgitud teenuse toimumise kuupäev või ajavahemik;
- digisisu edastamist, mis ei ole salvestatud füüsilisele andmekandjale, kui selle täitmine algas tarbija selgesõnalisel nõusolekul enne taganemistähtaja lõppemist.
IX. Kaebused kaupade kohta
Kohaldub tarbijast kliendile:
1. Kõik poes pakutavad kaubad on uued, õiguslike puudusteta ja seaduslikult Iiri turule toodud. Müüja on seaduslikult kohustatud tarnima defektivaba kaupa. Müüja vastutus teenuse kvaliteedi eest on reguleeritud üldkehtivate õigusnormidega, eriti 30. mai 2014. aasta tarbijakaitseseaduse 5a. peatükis.
2. Kui kaup ei vasta lepingule, võib klient esitada kaebuse igas vormis, eelkõige kirjalikult aadressile: FORAM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., ul. Jeziorna 3, 64-200 Karpicko või e-posti teel aadressile: hello@artforma.com. Kaebuses on soovitatav:
- esitada teave kaebuse eseme kohta, eelkõige puuduse tüüp ja kuupäev
- täpsustada soovitud meetod puuduse kõrvaldamiseks (kauba asendamine, parandamine, hinna alandamine või lepingust taganemine)
- esitada kaebuse esitaja kontaktandmed
mis lihtsustab ja kiirendab poe poolt kaebuse läbivaatamist. Eelnevas lauses nimetatud soovitused on vaid vabatahtlikud juhised ega mõjuta mingil viisil kaebuste kehtivust, mis esitatakse ilma soovitatud info esitamata.
3. Kui kaebuse läbivaatamine osutub vajalikuks, peab klient esitama müüjale kaebuse all olevad kaubad remondiks või asendamiseks. Müüja toob kaubad kliendilt oma kulul. Kui kaubad olid paigaldatud enne lepingutingimustele mittevastavuse ilmnemist, demonteerib müüja need ning paigaldab pärast remondi või asendust uuesti või laseb need tegevused enda kulul ära teha.
4. Kiirendatud kaebuse läbivaatamiseks võib klient võimaldada kaebuse läbivaatamist distantsilt: esiteks fotode esitamise või teiseks videokõne kaudu. Mugavuse huvides võib klient valida ka kaugläbivaatamise juhul, kui toote transportimine on võimalik — selline otsus ei piira kliendi õigusi.
5. Müüja vastutab tarbijakaebusele vastamise eest hiljemalt 14 päeva jooksul alates selle kättesaamisest. Kui klient nõuab kauba asendamist, defektide kõrvaldamist või esitab lepingust taganemise avalduse vastavalt tarbijakaitseseaduse mittevastavuse sätetele (30. mai 2014, peatükk 5a), peab klient esitama müüjale parandatav või vahetatav kaup.
6. Kui müüja leiab kaebuse põhjendamatuks, tagastatakse kaup koos asjakohase teabega kliendile.
7. Kui klient ebaõigustatult kaupade kättesaamist ignoreerib, võib ta need ise müüja laost sobival ajal (tööpäeviti 9.00–15.00) peale eelnevat kokkulepet müüjaga üles korjata. Kaupade uuesti kohaletoimetamine või saatmine teisele aadressile on võimalik eraldi kokkuleppel.
8. Müüja vastutab kauba muudatuste või puuduste eest, mis olid olemas kohaletoimetamise ajal ja ilmnesid kahe aasta jooksul pärast seda. Kui puudused ilmnevad kahe aasta jooksul pärast kohaletoimetamist, eeldatakse, et need olid toodet tarnides olemas, välja arvatud kui tõestatakse teisiti või kui see eeldus on vastuolus kauba loomuse või puuduste iseloomuga.
9. Mõnele kaubale annab müüja lisagarantii garantiidokumendis sätestatud tingimustel. Müüja garantii ei välista ega piira tarbija õigusi, mis tulenevad kauba mittevastavusest lepingule.
10. Laiendatud garantii Müüja võimaldab kliendil valitud toodete garantiiperioodi jooksul pikendada garantii elektroonilistele komponentidele (toiteplokk, LED-riba, valgustusjuht, sealhulgas puutetöötluslüliti, sensor, puldist kontroll ja bleboX) 12 kuu võrra lisatasu eest. Klienti informeeritakse selle võimaluse ja tasu kohta enne toote ostu e-poes tellimise protsessi käigus. Kui klient valib selle võimaluse, pikeneb nimetatud komponentide garantii 12 kuu võrra, teised garantiitingimused jäävad muutumatuks.
11. Kiirendatud vahetus
11.1. Müüja pakub kliendile tellimisprotsessi ajal lisatasu eest teenust, mis annab õiguse kaebuste ja toote vahetusele kiirendatud korras toimetuse, puuduse või kahjustuse korral – sõltumata põhjusest („przyspieszona wymiana”).
11.2. See võimalus on kliendile vabatahtlik ega piira tema seaduslikke õigusi, eriti § 6.8 sätestatut. Klient võib selle võimaluse kasutada, kuid ei pea. Kaebuse esimine ei välista võimalust kasutada kiirendatud vahetust ja vastupidi.
11.3. Teenus on tasuline–hinnaarve kuvatakse e-poes tellimise ajal.
11.4. Teenus kehtib ainult juhul, kui toode kaob, on puuduv või kahjustatud transpordi käigus – olenemata põhjusest.
11.5. Kui klient valib kiirendatud vahetuse, toimetab müüja uue toote kliendile oma kulul ja puuduse või kahjustuse korral korjab müüja toote kliendilt samuti oma kulul.
11.6. Müüja vastab teavitusele ühe tööpäeva jooksul ja vahetab toote kuni 5 tööpäeva jooksul alates teavituse laekumisest.
11.7. Kiirendatud vahetuse tingimus on kliendi teavituse esitamine ja tõendusmaterjal (nt kahjudokument, kaebus vedajale, fotod jne).
Mitte-tarbija klientidele kehtib:
1. Kui klient ei ole tarbija (nagu § I lõike 2 tähenduses), välistavad pooled müüja vastutuse kauba defektide garantiijaal vastavalt Põhiseaduse § 558 lõige 1.
2. Eeltoodud garantii ei välista, et müüja võiks pakkuda eraldi garantiid või indiviidualset kokkulepet mitte-tarbija klientidega.
X. Elektrooniliste teenuste kaebused
1. Müüja tagab e-poe toimimise vastavalt tänapäevasele tehnilisele tasemele ja kõrvaldab püütud ebakõlad mõistliku aja jooksul.
2. Klient võib teatada e-poe talitlushäiretest e-posti teel: hello@artforma.com.
3. Kaebuses tuleb kirjeldada häire liik ja aeg.
4. Müüja vastab kaebusele viivitamata, kuid hiljemalt 14 päeva jooksul alates selle kättesaamisest.
XI. Välised vaidluste lahendamise võimalused
1. Müüja teavitab võimalusest kasutada kohtuväliseid vaidluste lahendamise viise. Neid saab kasutada vabatahtlikult ja ainult poole kokkuleppel.
- Tarbijal on õigus pöörduda kaubauinspektsiooni poole kohtuvälise tarbijavaidluse lahendamiseks vastavalt 15. dets 2000 kaubainspektsiooni seadusele.
- Tarbijal võib kaebuse lahendada püsiarbitrina, mis tegutseb vastava inspektsiooni juures vastavalt 2000 aasta seadusele.
- EL pakub veebipõhist vaidluste lahenduse platvormi (ODR): http://ec.europa.eu/consumers/odr/
2. Detailsem info tarbijavaidluste kohtuvälise lahendamise kohta on kaubainspektsiooni kontorites ja veebis: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
XII. Lõppsätted
1. Müüja ja kliendi vahel tekkinud vaidlused püütakse esmalt lahendada läbirääkimiste teel.
2. Mittetarbija kliendi puhul lahendatakse vaidlused müüja asukohajärgse kohtu kaudu.
3. Asudes määrustest tulenevatest lünkadest, kohaldatakse Poola tsiviil- ja tarbijakaitseseaduse norme.
4. Lepingud sõlmitakse Poola õiguse alusel. Tarbijakokkulepete puhul kehtivad elukohariigi kohustuslikud sätted seal, kus need ei ole välistatavad, pakkudes tarbijale kõrgetamat kaitset.
5. Tingimused ei välista tarbija elukohariigi kehtivaid sätti, mida ei saa kokkuleppega piirata. Sellisel juhul tagatakse tarbijale nendest tekkiv kaitse.